Zdravlje

Šljiva – voćka za svaki dan

Šljive imaju svojstva antioksidansa, snižavaju loši holesterol, smanjuju rizik od moždanog udara i raka debelog crijeva  zbog čega se preporučuje njihova svakodnevna konzumacija.

Antioksidansi iz šljiva uništavaju slobodne radikale koji mogu da dovedu do oksidacije holesterola, koja znatno povećava rizik od moždanog udara ili visokog holesterola.

Ova voćka je nezaobilazan izbor svake domaćice koja priprema zimnicu, a osim što se najčešće koristi za pripremu marmelada i kolača, treba je jesti i svježu jer sadrži vitamin C, vitamin B6, bakar, vitamin B2, vitamin B3, vitamin K, magnezijum, gvožđe, kalcijum i kalijum.

 Kalijum u šljivama ima dobar uticaj na krvni pritisak, kao i na zdravlje srca. Ovaj element pobrinuće se da ne dođe do koagulacije trombocita koja je zaslužna za aterosklerozu i druge bolesti srca.

Šljiva obiluje i vlaknima, 2 g na 100 g, a uz sve to je niskokalorično voće. Ova nezaobilazna kraljica marmelade prvi je izbor i kod konstipacije, odnosno zatvora. Dihidroksi-fenil izatin je jedan od sastojaka šljive, zbog kojeg, između ostalih, ovo voće ima laksativni učinak.

Jedno istraživanje je pokazalo i da će se konzumacijom 100 grama suvih šljiva na dan u periodu od tri mjeseca znatno povećati markeri u krvi koji pokazuju povećanje gustoće kostiju.

Šljive imaju nizak glikemijski indeks, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete nivo šećera u krvi i smanjite rizik od dijabetesa tipa 2. One mogu smanjiti nivo triglicerida i glukoze u krvi, za šta je zaslužan lutein. Takođe, flavonoidi u šljivama smanjuju rizik od otpornosti na insulin, a pozitivno utiču i na insulinsku osetljivost.

(Žena Blic)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *