Zdravlje

Ova dijeta „topi“ salo ženama, ali ne i muškarcima

Bračni par iz Amerike je još 1975. godine ustanovio niz zdravstvenih benefita od mediteranske dijete, koja se još od tada preporučuje ljudima sa bolestima srca. Manje je poznato da li ima razlike njena primena kod muškarca i žena.

Utvrđeno je da se rizik od moždanog udara smanjuje kod žena starijih od 40 godina koje za hrane mediteranski, ali da to nema uticaja na isti rizik kod muškaraca.

Većina ranijih studija bavila se rizikom od kardiovaskularnih oboljenja, a nisu istraživale rizik od moždanog udara u skladu sa njihovim rizikom od kardiovaskularnih oboljenja.

Tradicionalna mediteranska ishrana razvijena je u Grčkoj i ključne komponente su dobro poznate: maslinovo ulje kao glavni izvor masti, visok unos ribe, voća, povrća, oraha i mahunarki i niska konzumacija mesa i mleka sa umerenom potrošnjom alkohola.

Hrana koja se koristi u mediteranskoj ishrani je različita u zavisnosti od toga da li živite u mediteranskoj ili nekoj drugoj zemlji. To dovodi do razlika u unosu hranljivih materija.

Te razlike mogu uticati i na rizik od bolesti.

Dakle, rizik od oboljenja u različitim zemljama može biti drugačij u zavisnosti od vrste mediteranske ishrane.

Ova studija istražila je rizik od moždanog udara kod ljudi u Velikoj Britaniji.

Pregledani su dnevnici ishrane 23.232 osobe stare od 40 do 77 godina, u Norfolku u Velikoj Britanij. Izmeren im je nivo holesterola u krvi i krvni pritisak i prikupljeni podaci koji utiču na rizik od moždanog udara, kao što je dijabetes i pušenje.

U 17-godišnjem periodu praćenja tokom studije 2.009 ljudi je imalo moždani udar. Konstatovano je da su žene imale najviše koristi od mediteranske dijete. Rizik od moždanog udara kod njih je smanjen za 22 odsto.

To znači da ako 14 žena na 10.000 ljudi ima moždani udar, rizik bi bio smanjen na 11 žena na 10.000 odnosno da su tri života spasena.

S druge strane, nije bilo statistički značajnog smanjenja rizika od moždanog udara kod muškaraca koji su se pridržavali mediteranske dijete.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *