Zdravlje

Digitalna nesanica: Bolest modernog doba ili loša navika

Da li preterana upotreba računara i telefona ima posledice na miran san? „Sam telefon ne remeti san, ali ga skraćuje jer ste vi tako odlučili“, kaže doktor Slavko Janković, a evo šta misli psihoterapeut.

„Upotrebom digitalnih rekvizita mi se razdremljujemo i postajemo razdražljivi. Jarke boje i stimulansi pobuđuju beta talase koji nam trebaju danju za aktivnosti, a ne pred spavanje“, rekla je psihoterapeut Leonora Pavlica.

Na pitanje u čemu je razlika između čitanja knjige i gledanja u telefon pred spavanje, Pavlica je rekla da ne postoji zavisnost od knjige, a da od telefona postoji.

„Možemo da stvorimo neku vrstu zavisnosti od internet sadržaja. Ukoliko trošimo na tu aktivnost toliko vremena da nam remeti kvalitet sna pa samim tim i kvalitet dana, gubimo fokus onda smo već u problemu i prognoza je kao i za bilo koju drugu vrstu nesanice, ali ne i zavisnosti. Nije to toliko ozbiljna zavisnost jer postoje rasprostranjene tehnike od meditacije od razgovora sa psihoterapeutom za oporavak.“ Psihoterapeut tvrdi da meditacijom može jednostavno da se reši taj problem.

„Zavisnost postaje kad čovek iz lične potrebe proverava trivijalne sadržaje, a ne ukoliko je poslovno pri telefonu i računaru. Treba odrediti granicu kad je za potrebe posla nešto urađeno ili smo preokupirani tom radnjom iz ličnih razloga“, rekla je Pavlica.

Statistika kaže da 40 odsto ljudi koji pate od poremećaja sna koristi gadžete pred spavanje i da se poremećaj od digitalne nesanice javlja između 20. i 40. godine.

(b92)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *