Magazin

Facebook ulaže 300 miliona dolara u razvoj novinarstva

Pojavom digitalnih medija, novinarstvo je proteklu deceniju i po doživelo značajne promene. U zemljama u tranziciji ili koje su tek izašle iz nje, novinarska provesija je na “niskim granama”, zbog krize identiteta takvih nacija, uskraćene slobode medija i načina na koji se finansiraju.

Mnogi pozavaoci prilika u ovoj profesiji tvrde da je novinarstvo u krizi na globalnom nivou. Takođe, lokalni mediji masovno nestaju. Pojavom digitalnih medija, novinarstvo je proteklu deceniju i po doživelo značajne promene. U zemljama u tranziciji ili koje su tek izašle iz nje, novinarska provesija je na „niskim granama“, zbog krize identiteta takvih nacija, uskraćene slobode medija i načina na koji se finansiraju. Mnogi pozavaoci prilika u ovoj profesiji tvrde da je novinarstvo u krizi na globalnom nivou. Takođe, lokalni mediji masovno nestaju.

Međutim, dobra vest je da će Facebook uložiti 300 miliona dolara u novinarstvo kako bi doprineo poboljšanju kvaliteta vesti koje se objavljuju.

Kompanija je odlučila da uloži značajna sredstva u razvoj novinarstva. Plan je da se u naredne tri godine uloži 300 miliona dolara u lokalne medije, ali i druge programe. Novac je pre svega namenjen novinarima od kojih stižu „vesti sa terena“ i koji imaju problem sa finansiranjem.

Facebook ulaže u novinarstvo kako bi lokalnim medijima omogućio da razviju model pretplate. Na ovaj način će se razviti poslovanje koje će im donositi prihode, a tu su i investicija u neprofitne medije. Ovaj potez dolazi u vreme kada je internet preplavljen neproverenim vestima, da ne kažemo lažnim.

Facebook ulaže u novinarstvo kako bi povećao ulogu lokalnih vesti

Facebook je mnogima glavni izvor informacija, a često se u poslednje vreme nalazi na udaru zbog lošeg filtriranja sadržaja. To je sigurno jedaon od razloga što se novac ulaže u edukaciju i same izvore informacija. Kompanija se nada da će na ovaj način podići kvalitet informisanja jer je novinarstvo u krizi.

Campbell Brown, Facebook-ov direktor globalnog partnerstva za vesti, potvrdio je da kompanija ne može da promeni internet. Ipak, Facebook želi da sarađuje sa novinarima kako bi im pomogao da ostvare uspeh na društvenim mrežama, ali i van njih. Brown takođe ističe da je jedan od ciljeva pomoći medijima da se smanji njihova zavisnost od Facebooka.

Najpopularnija društvena mreža testira načine na koje bi povećala vidljivost lokalnih vesti za koje bi bili zainteresovani korisnici. Facebook to radi i zbog loše reputacije koja je stečena nakon američkih predsedničkih izbora i zloupotreba podataka korisnika.

(PCPRESS, ASSOCIATED PRESS)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *